top of page
Search

EDITING MAGIC: ihana aamuaurinko

Updated: Nov 14, 2020


Innostuin taas tarttumaan kameraan tänään, ja pakko sanoa että lopputulos yllätti mut täysin! Mun järkkäri on odottanut ahkerasti rippijuhlista asti kaapinpohjalla, ja pakko sanoa että järkkärin hyödyntäminen omien kuvien ottamiseen on kyl tuonut mun kuvat ihan uudelle tasolle! Oon jaksanut nyt opetella säätämään kameran manuaalisesti, ja yhtäkkiä tajusinkin kuvista tulevan todella paljon parempia kuin aiemmin.


Kameran edessä oleminen on kyllä vieläkin itselle uusi juttu, mutta suosittelen omien kuvien ottamista ihan jokaiselle: mun itsetunto on kyllä parantunut huimasti, kun ymmärtääkin että itsestä otetut 'kauheat kuvat' ei johdu omasta ulkonäöstä vaan kaikesta muusta: valaistuksesta, kuvakulmasta, kamerasta and the list goes on...


Ylhäällä olevasta kollaasista näkyykin tän päivän kuvaussession ehdoton helmi, kokonaisuudessaan todella hyvä kuva musta sillä yleensä ilman hymyä näytän todella vihaiselta. Tämänkään kuva ei olisi kuitenkaan ollut yhtään mitään ilman neljää eri muokkausvaihetta. Vaikka tykkäsin kuvasta jo tuollaisenaan kuvassa kaksi, päätin lisätä siihen jotain erikoisempaa ja uutta!


Ekassa kuvassa siis lähtötilanne, suoraan kamerasta siirretty kuva. Mun makuun kuva oli turhan hämärä ja kaipasi kirkastusta ja lämpimämpiä sävyjä. Toiseen vaiheeseen iskin suoraan mun oman Bright beige presetin, jonka voi ladata ilmaiseksi! Katso tästä ohjeet presettien käyttöön ja lataukseen. Rakastan tätä presettiä siitä syystä, että se sopii kirjaimellisesti mun kaikkiin kuviin jota otan sisätiloissa.


Kuva oli kiva jo itsessään, mutta kaipasin siihen vähän jotain extraa. Päätin lisätä siihen efektin joka saa kuvaan ihanan aamuauringon tunnelman. Tämä lisäys tapahtui sovelluksessa nimeltä Prequel (ilmainen sovellus) ja efektin nimi oli Golden Hour. Säädin sen sävyä hieman punertavammaksi ja laskin opacityä reilusti, sillä toi efekti on itsessään tosi raju. Lopputulos (vasemmalla) ei kuitenkaan sopinut mun feediin, joten päätin iskeä mun Bright Beige presetin sen päälle uudestaan, ja kuvasta tulikin mun silmään todella hyvä!

Tää oli aivan sairaan kiva kuva muokata, kun ei vaatinut erikoisempaa sähläämistä sävyjen tai kontrastien kanssa.


Kannattaa pistää Prequel testiin, sieltä löytyy efektejä ihan joka lähtöön.


Hyvää viikonloppua kaikille,


450 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page