top of page
Search

Special effects kokeiluja


Voin virallisesti nyt todeta että oon virallisesti uponnut siihen kuuluisaan syvään päähän, eikä täältä tuskin enää ole paluuta.


Mä oon usean vuoden ajan käyttänyt Photoshoppia erilaisiin tarkoituksiin, lähinnä graafisten juttujen luomiseen. En oo oikeestaan ikinä ennen hyödyntänyt photaria henkilökuviin, koska on tuntunut et mulla on ollut kaikki tarvittava Lightroomissa. Voi kuinka väärässä olinkin.. :)


Löysin YouTubesta aivan loistavan kanavan, joka on pullollaan tutoriaaleja jotka opettaa ihan yli ymmärryksen meneviä asioita Photoshop muokkauksiin liittyen. Oon nyt sit viimeiset 3 päivää käyttänyt kaikki vapaat tuntini niihin ja nyt vihdoin pääsin hyödyntämään kaikkea oppimaani!



Löysin tutoriaalin, missä on tyttö joka pitelee kukkaa kädessään, ja kukasta tulee valoa. Mä halusin heittää tohon ideaan oman twistin, ja päätin että nyt tehdään tulikärpäsiä kulhoon.


Pelkäsin todella kovasti että tää idea jää vaan hyväksi ideaksi, mutta nyt kun sain muokkaukset kuvaan finaaliin oon ihan älyttömän tyytyväinen!



Oon aina kummastellut kovasti sitä, että miten ihmeessä ihmiset ottavat hämärissä olosuhteita huippulaadukkaita kuvia. Asiaa jonkin verran tutkittuani tulin yksinkertaiseen lopputulokseen — eivät ne ota. Kuvista on helpompi muokata pimeitä, ja tää kaikki on tullut mulle ihan järkytyksenä. Uskoisin siis, että tää koko ajatusmalli tulee muuttamaan mun kuvaus- ja muokkaustyylin ihan täydellisesti!


On jokseenkin ihanaa huomata, että näiden juttujen parissa oppiminen on täysi jatkumo. En keksi päivää, milloin olisin avannut Photoshopin tai Lightroomin oppimatta 10 uutta asiaa.

Tällä hetkellä mulla on käynnissä aivan mieletön inspiraatioryöppy, joten saa nähdä mihin tämäkin ''kausi mut vie''


Hyvää viikkoa, olkaa luovia!



75 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page